Wyobrażasz sobie, by ktoś z własnej woli przekazywał Ci co miesiąc ponad 40 tys. złotych na promocję Twojej działalności? To bajka, która spełnia się na naszych oczach. Wszystko za sprawą programu Google Ad Grants stworzonego dla organizacji pozarządowych. Dzięki programowi grantowemu Google Ad Grants wszystkie organizacje pożytku publicznego oraz fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym mogą ubiegać się o grant na promocję swoich działań w wyszukiwarce Google. Wysokość wsparcia to 10 000 USD miesięcznie!

Reklama w Google i Ad Grants

Tak w skrócie: standardowa reklama w wyszukiwarce Google to najczęściej pierwsze 4 linki jakie znajdziecie na stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce. Za każde kliknięcie w taką reklamę Google pobierze od reklamującej się firmy niewielką kwotę. Google postanowił jednak nie pobierać tej opłaty od organizacji pozarządowych i umożliwił im reklamowanie się za darmo do równowartości 10 000 USD miesięcznie. Swój program wsparcia nazwał Google Ad Grants. Aby do niego przystąpić, organizacja pozarządowa musi spełnić kilka warunków.

Kryteria uczestnictwa i przystąpienie do programu Google Ad Grants

Do programu mogą przystąpić wszystkie organizacje pożytku publicznego oraz fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. W pierwszej kolejności organizacja musi zarejestrować się w dwóch miejscach. Pierwszym z nich jest strona prowadzona przez Fundację TechSoup – lokalnego partnera Google, weryfikującego kwalifikowalność każdej organizacji. Rejestracji można dokonać pod tym linkiem: https://www.technologie.org.pl/rejestracja. O zakwalifikowaniu organizacja zostanie poinformowana mailem w terminie 7 – 14 dni roboczych od momentu złożenia wniosku. Przyznany jej zostanie także indywidualny numer (token), dzięki któremu możliwe będzie przystąpienie do programu Google dla organizacji non-profit. Rejestracji należy dokonać pod tym linkiem: https://www.google.pl/intl/pl/nonprofits/ , wykorzystując wspomniany wyżej token weryfikacyjny.

Wybór konta reklamowego

Trzeci krok wybór narzędzia, za pomocą którego storzymy kampanię reklamową w wyszukiwarce Google. Możemy założyć konto na uproszczonym AdWords Express lub standardowym Adwords. Obrazowo można powiedzieć, że różnica między nimi jest taka, jak między elektrycznym pojazdem golfowym a samochodem ze skrzynią biegów. Pojazd golfowy łatwo obsłużyć, ale jego efektywność na drodze jest nieporównywalnie mniejsza niż samochodu. AdWords Express umożliwia zatem łatwe i szybkie uruchomienie kampanii reklamowej, ale… to tyle. Ceną jaką przyjdzie zapłacić będzie skuteczność kampanii. Innymi słowy, będziemy w stanie wydać 329 USD dziennie sprowadzając na naszą stronę nowych użytkowników, ale wydatek ten nie zagwarantuje nam osiągnięcia konkretnych celów takich jak pozyskanie wolontariuszy, darowizn czy 1% z PIT.

Dołącz do mnie

R
wiele celów reklamowych
R
promocja wielu usług
R
indywidualny dobór słów kluczowych
R
możliwość dostosowania i optymalizacji
Q
skomplikowany proces uruchomienia i obsługi
Q
570 zł
Q
tylko jeden cel reklamowy
Q
promocja tylko jednej usługi
Q
automatyczny dobór słów kliuczowych
Q
automatyczne ustawienia
R
łatwość uruchomienia i obsługi
R
0 zł

Zasady konfiguracji konta reklamowego Adwords lub Adwords Express

– ustawiamy USD jako walutę rozliczeniową,

– NIE podajemy informacji rozliczeniowych,

– maksymalny koszt kliknięcia ustawiamy na 2 USD,

– całkowitą budżet dzienny ustawiamy na 329 USD,

– tworzymy wyłącznie reklamy tekstowe,

– linki z reklam mogą kierować wyłącznie do zatwierdzonej domeny (strony głównej i jej podstron).

Weryfikacja konta reklamowego

Po dokonaniu wyboru i założeniu konta w walucie USD (ważne!), tworzymy na nim kampanię reklamową. Ignorujemy przy tym prośbę o podanie informacji rozliczeniowych – w końcu koszty reklamy pokryje Google a nie nasza organizacja. Posiadając już konto reklamowe Adwords (lub Adwords Express) i utworzoną na nim kampanię reklamową, z panelu Google dla Organizacji Non-profit, zgłaszamy je do programu Google Ad Grants. Po akceptacji przez Google możemy zacząć się reklamować!

Pamiętajmy!

Aby zachować kwalifikację w programie Google Ad Grants należy przynajmniej raz w miesiącu zalogować się na założone konto reklamowe a w ciągu 90 dni dokonać przynajmniej jednej zmiany w ustawieniach kampanii reklamowej.

Przykładowe cele reklamowe

– promocja działalności organizacji, jej usług, misji, etc.,

– pozyskiwanie darowizn,

– pozyskiwanie wolontariuszy,

– pozyskiwanie subskrybentów newslettera,

– pozyskiwanie 1% z PIT,

– promocja wydarzeń.

Ograniczenia Google Ad Grants

Pierwszym, podstawowym ograniczeniem, wyikającym z założeń programu Ad Grants, jest możliwość reklamowania się wyłącznie w wyszukiwarce internetowej Google przy wykorzystaniu reklam tekstowych. Nie będziemy zatem w stanie promować naszych organizacji przy pomocy grafik, zdjęć czy wideo. Środków nie można przeznaczać także na remarketing. A remarketing, czyli konsekwentne przypominanie się odiorcom z naszym przekazem, stanowi fundament sukcesu każdej komercyjnej kampanii w Internecie.

Organizacje, które chcą efektywnie korzystać z programu Ad Grants powinny także dysponować nowoczesną stroną internetową – przystosowaną do przeglądania na urządzeniach mobilnych, z czytelnym podziałem na podstrony. Optymalnie – każda promowana usługa powinna mieć osobną podstronę, ponieważ Google po przeanalizowaniu treści strony docelowej, chętniej oraz taniej wyświetla reklamy kierujące do tych o jednoznacznej tematyce.

Podsumowanie

Pomimo ograniczeń, program Google Ad Grants jest fantastyczną okazją do zaprezentowania swojej organizacji oraz skłonienia innych do działania. Nie wymaga nakładów finansowych, procedura przystąpienia jest stosunkowo prosta. Każda kwalifikująca się organizacja powinna skorzystać z tej możliwości, aby czynić nasz świat lepszym.

Źródła

Jeśli chcesz zapoznać się z informacjami o Google Ad Grants u źródła:

Strona główna Ad Grants: https://www.google.pl/intl/pl/grant

Pomoc techniczna https://support.google.com/grants

Społeczność Ad Grants: https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Google-Ad-Grants/bd-p/adgrants

Chcesz uruchomić kampanię AdWords?

Podziel się z innymi dobrą nowiną!

Pin It on Pinterest